tiistai 25. helmikuuta 2014

Hiusjuttuja

Niinkuin aiemmassa postauksessa kerroinkin, niin viime perjantaina menin parturiin leikkauttamaan ja värjäyttämään hiukseni. Alunperin olisin halunnut värjäyttää tyvikasvua ja laittaa vaaleaa raitaa koko päähän, mutta parturi sanoi, että luultavasti niistä tulisi ihan keltaset, joten vaihdoimme suunnitelmaa. Ensin parturi teki minulle värinpoíston, koska minulla oli ties kuinka monta kerrosta väriä hiuksissa. Sen jälkeen minulle laitettiin ruskeaa väriä tyveen ja latvat värjättiin hieman vaaleammalla. Hiuksiani leikattiin myös viitisen senttiä, sillä latvat olivat melko huonossa kunnossa, minkä nyt itsekin olin jo huomannut.

ennen - jälkeen

Hiuksista tuli vähän punertavat, mutta kuvissa ne kyllä näyttävät paljon punaisemmilta kuin mitä todellisuudessa ovat. Kaikenkaikkiaan olen oikein tyytyväinen tulokseen, mutta suunnittelen vielä laittavani niitä vaaleampia raitoja ennen kesää.


Olen kasvattanut hiuksiani yli viisi vuotta ja nyt ne alkavat olemaan mielestäni sopivan mittaiset. Minulla on ollut viime vuosina melko paljon eri väristä hiusta ja ajattelin tässä niitä näyttää.

2009

2010

2011

2012

2013

2013
Ihan lempparihiukset ovat nuo, missä minulla on punaraitainen paita, eli muistaakseni vuonna 2011. Silloin vaalensin hiuksia raidoittamalla kuukausittain ja joka värjäyksen jälkeen ne näyttivät oikein kivoilta, ainakin omasta mielestäni. Olen värjäillyt hiuksiani siis melko paljon viime vuosina, mutta lopetin hiustenvärjäyksen raskaana ollessani. Sinä aikana minulle tietysti ehti kasvaa juurikasvua paljon, mutta onneksi hiukseni olivat melko lähellä oikeaa väriäni niin se ei näyttänyt ihan järkyttävältä.

Tällä hetkellä siis havittelen vähän vaaleampaa hiusta, mutten missään nimessä ihan valkoista, mikä minulla oli esimerkiksi tuossa yhdessä kuvassa vuodelta 2010. Värjääminen tummasta vaaleammaksi tapahtuu kuitenkin pikkuhiljaa, joten ei auta olla kuin kärsivällinen. Eikä se nyt haittaa yhtään, sillä olen tosi tyytyväinen tämän hetkisiin hiuksiin.

Hiustenhoidosta vielä sen verran, että en mitenkään ihan sen suuremmin hoida hiuksia. Pesen hiuksia noin joka toinen päivä ja käytän aina hoitoainetta, välillä parturituotteita ja välillä ihan kaupan tuotteita. Annan hiusteni kuivua aina rauhassa itsekseen, enkä suorista taikka kiharra niitä mitenkään usein, mutta silloin kun niin teen, niin käytän lämpösuojaa.


Tämän ostin parturireissullani. Olen blondina ollessani käyttänyt samaa tuotetta, mutta vanilla-sävyssä. Laitan tuota latvoihin, jotka olen pyyhekuivannut ja annan vaikuttaa kymmenisen minuuttia.

Miten te hoidatte hiuksianne? Onko jotain luottotuotteita/vinkkejä? :)

6 kommenttia:

  1. Itseasiassa noi sun "ennen " hiuksetkin oli tosi hyvässä kunnossa. Takkuuntuuko sulla hiukset värinpoiston jälkeen? Itselläni tuppaa käymään silleen, nehän on sen jälkeen huonommassa kunnossa, mut noin niinku alle puolvuotisen lapsen kaa ei ole ehtinyt tai jaksanut panostaa et lähtis ettii hyvii tuotteita. Ehkä sitten myöhemmin.
    Musta noi 2011 vuoden vaaleanruskeat hiukset on IHANAT! Ja sit tietty kans noi vaaleet tossa kokovartalokuvas. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Heti sen värinpoiston jälkeen oli joo tosi takussa hiukset, mutta nyt näin vähän myöhemmin ei oo mitenkään kummemmin ollut takussa. Veikkaan, että mun hiukset ei koskaan joudu oikein kärsimään, kun en niitä jaksa laittaakaan ja sen takia ehkä ovatkin hyvässä kunnossa. Kyllä säkin sitten jossain vaiheessa jaksat käydä etsimässä niitä hyviä tuotteita. En itekkää jaksanu Rasmuksen ihan vauva-aikana panostaa itteeni oikeestaan ollenkaan, eikä sillon tarvikkaan jaksaa. :)

      Poista
  2. mites, varmaan vaaleaverikkönä kävit kampaajalla? mietin vaan kun ei noin vaaleeta/tuhkasta sävyä saa kai kotona, ainakaan moni (varmaan sekin riippuu punapigmenteistä mistä lie)
    mutta, entäs nuo raidotetut vaaleet? millä väreillä värjäsit vai onkos ne kampaamossa laitetut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ton ihan blondin sain värjättyä kotivärillä. Mulla on luonnostaan kyllä aika vaaleet hiukset, se varmaan auttanu jonkin verran, ehkä. :D Ja värjäyksen jälkeen käytin hopeashampoota ja -hoitoainetta ettei ne lähteny kellastumaan. Nuo vaaleet raidat laitoin kotivärillä kanssa. En enää muista mikä väri on ollut kyseessä, mutta ihan tosi blondi ja siinä oli sellanen raitahuppu mukana, millä ne sitten teinkin. :)

      Poista
  3. oiii mite ihanat noi sun uuet hiukset ^_^

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ! En julkaise täysin asiattomia tai henkilökohtaisuuksiin meneviä kommentteja :)